fbpx

Logofolio 2018-2019

I Rooms by the sea sono una indie band di Firenze. Avevano bisogno di un logo che definisse la loro identità. Il nome si rifà al famoso dipinto di Edward Hopper e volevano che continuasse ad essere presente anche nel loro logo.

Rooms by the sea are an Italian indie band based in Florence. They needed a logo that could define their identity. Their name refers to Hopper’s famous painting and they wanted to have it in their logo aswell, somehow.

Elena Benassati è una digital strategist e advertiser. Aveva bisogno di un logo che richiamasse solidità, leadership e affidabilità. Per questo ho scelto per lei le figure del triangolo aureo, della freccia che punta in alto e del lupo.

Elena Benassati is a digital strategist and advertiser. She needed a logo that could recall a sense of solidity, leadership and reliability. This is why I choose to mix the golden triangle, the pointing arrow and the wolf images.

Nel 2019 Mare FVG ha indetto un bando per il logo del progetto “Reship” che ha l’obiettivo di sviluppare la tecnologia di motori navali alimentati da combustibili alternativi, in particolare l’idrogeno. Selezionato come vincitore il 18 Giugno.

In 2019 Mare FVG launched a competition for the “Reship” logo design. Reship is a research project with the purpose to develope new motors powered by alternative fuels, specifically hydrogen. Selected as winner on the 18th June 2019.

Nicola Benetti è un batterista di Bologna. Lavora sia come musicista che come insegnante di batteria. Il suo logo doveva trasmettere tenacia attraverso un gorilla, il suo animale guida.

Nicola Benetti is a professional drummer based in Bologna. He works both as a musician and drum teacher. His logo needed to communicate tenacity through a gorilla, his spirit animal.

  • Branding